—
KNYGŲ RECENZIJOS
—

Virginijus Gustas
Tekstas, paskatintas Béla Balázso knygos Regimas žmogus, arba Kino kultūra.
___________________________________________________________

Virginijus Gustas
Apie Thomo Elsaesserio, Malte’s Hagenerio knygą Kino teorija: įvadas per juslių prizmę.
___________________________________________________________

Virginijus Gustas
Kalbant apie Michailo Jampolskio knygą Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškos.
—
FILMŲ RECENZIJOS
—

Michailas Jampolskis
Recenzija, kurioje aptariami kino režisieriaus Sergejaus Loznicos dokumentiniai filmai „Laiškas“ ir „Šventojo Antonijaus stebuklas“.
___________________________________________________________

Daniel Coffeen
Tai kinas: įklostyta kino ženklo pilnatvė Davido Lyncho filme Malholendo kelias
___________________________________________________________

Kristina Karvelytė
Kūno ir minties kinas: Gaspar Noé (I)
___________________________________________________________

Kristina Karvelytė
Kūno ir minties kinas: Gaspar Noé (II)
___________________________________________________________

Kristina Karvelytė
Mąstyti prievartą: Tarkovskio Andrejus Rubliovas (I)
___________________________________________________________

Kristina Karvelytė
Mąstyti prievartą: Tarkovskio Andrejus Rubliovas (II)
___________________________________________________________

Kristina Karvelytė
Mąstyti prievartą: Tarkovskio Andrejus Rubliovas (III)
___________________________________________________________

Giedrė Braškutė, Jolanta Michalovskaja ir Dalia Tučkutė
Trys prisilietimai prie Michelangelo Antonioni
Kūrybinis eksperimentas minčiai, refleksijai ar skaitymui: trys autorės parašė autonomiškus tekstus vedamos vieno kūrybinio labirinto vingio – kino režisieriaus Michelangelo Antonioni vaizdinių pagundos. Šis eksperimentas siekia sukurti akstiną įsiterpti ketvirtajam takui – skaitančiojo neabejingumui.
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Veiksmo filmas be jokio veiksmo
Apie Jimo Jarmuscho filmą Kontrolės ribos.
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Žaidimas vaidmenimis. Sadizmo ir mazochizmo ženklai Larso von Triero filme Antikristas
___________________________________________________________

Jolanta Michalovskaja
Sadizmo ir mazochizmo apraiškos Larso von Triero Antikriste
___________________________________________________________

Michael Da Silva
Krzysztofo Kieślowskio Dekalogas I
___________________________________________________________

Michael Da Silva
Krzysztofo Kieślowskio Dekalogas V
___________________________________________________________

Lina Meilutė-Datkūnienė
Veidrodžio funkcija. Laiko spaudimas plano viduje remiantis Tarkovskio filmu Veidrodis
___________________________________________________________

Mantas Bacevičius

Mantas Bacevičius
Alaino Robbe-Grillet žaidimai labirinte
Apie prancūzų rašytoją, scenarijų autorių ir režisierių Alainą Robbe-Grillet bei jo kūrybą.
___________________________________________________________

Mantas Bacevičius
Karas, kaltė ir kiti demonai filmuose Plonytė raudona linija ir Prieš lietų
Apie karą remiantis dviem filmais – Terrence’o Malicko Plonytė raudona linija ir Milcho Manchevskio Prieš lietų.
___________________________________________________________

Mantas Bacevičius
Asmens tapatumo problema Kieslowskio filme Dvigubas Veronikos gyvenimas
___________________________________________________________

Simona Akelytė
Kodėl Deleuze’as žavėjosi Godardo filmais?
___________________________________________________________

Simona Akelytė
Mąstymo negalimybė Larso von Triero Melancholijoje
___________________________________________________________

Justina Kaminskaitė
Karo filosofija. Francio Fordo Coppolos Šių dienų apokalipsė
___________________________________________________________

Justina Kaminskaitė
Vienintelis dalykas, kurio bijau, yra karas
___________________________________________________________

Mark T. Conard
„Pasiutę šunys“: atpirkimas postmoderniame pasaulyje
—
KNYGOS
—

(„Davido Lyncho filosofija“)
___________________________________________________________

The Philosophy of Martin Scorsese
(„Martino Scorsese’s filosofija“)
—
KITI TEKSTAI
—

Michailas Jampolskis
___________________________________________________________

Michailas Jampolskis
Retro ir atminties konstravimas
___________________________________________________________

Antonin Artaud
Šią trumpą esė pavadinimu „Raganavimas ir kinas“ Artaud parašė 1927 m. Paryžiaus Terminus kavinėje, Germaine Dulac juostos „Kriauklė ir šventikas“ filmavimo metu.
___________________________________________________________

Virginijus Gustas
G. Deleuze’o ir J.-L. Godard’o susitikimas.
___________________________________________________________

Benjamin Poore
Ar Woody Alleno filmui „Neracionalus žmogus“ (Irrational Man, 2015) pavyko perkelti didžias idėjas į didįjį ekraną?
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Fenomenologinė kinematografinio meno interpretacija
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Filosofinė vaizdinio refleksija kinematografijoje (1)
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Filosofinė vaizdinio refleksija kinematografijoje (2)
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Filosofinė vaizdinio refleksija kinematografijoje (3)
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Filosofinė laiko refleksija kinematografijoje
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Kinematografijos ir filosofijos santykis
___________________________________________________________

Dalia Tučkutė
Specialieji filmų efektai – pats gyvenimas
Ribinės egzistencinės situacijos refleksija Krzysztofo Kieslowskio filmuose.
___________________________________________________________

Jolanta Michalovskaja
Filosofinės koncepcijos Andrejaus Tarkovskio kūryboje
___________________________________________________________
![]()
Rita Balčytienė
Fenomenologinės kino filosofijos ištakos
Kino interpretacija Vivian Sobchack filosofijoje
___________________________________________________________

Audrius Račkauskas
Komentaras A. Germano filmui Sunku būti dievu
___________________________________________________________

Mykolas Jarackas
Mito (re)aktualizacija pasaulio pabaigos kine
___________________________________________________________

Mantas Bacevičius
Borgeso idėjų pėdsakai fantastinėje literatūroje bei kine
___________________________________________________________

Mantas Bacevičius
Deleuze, Welles, postapokaliptinis kinas: dviejų jėgų susidūrimas kinematografe
___________________________________________________________

Mantas Bacevičius
Trumpi pamąstymai apie kalbą, laukinę gamtą ir kinematografiją.
___________________________________________________________

Aleksandras Sokurovas
—
PRANEŠIMAI
—

Maksim Ivanov
Spokso kaip pelėda: lėtasis kinas ir jo tyrimo būdai
___________________________________________________________

Lukas Brašiškis
Ar galimas spekuliatyvusis kino realizmas?
___________________________________________________________

Nerijus Milerius
Postapokaliptinis kinas ir politinis aktyvizmas
___________________________________________________________

Remigijus Venckus
___________________________________________________________

Kristupas Sabolius
Kaip pabėgti iš svetimo sapno?
Kristupas Sabolius pabandė pabėgti iš svetimo sapno. Šiame darbe jam padėjo praktikai (Ch. Nolan, L. von Trier, M. Lutyens) ir teoretikai (B. Stiegler, G. Deleuze, G. Bachelard).
—
POKALBIAI
—

Kūryba – tai meninės formos siekis
Pokalbis su gruzinų režisieriumi, rankų šešėlių teatro „Budrugana-Gagra“ įkūrėju bei kino ir teatro pedagogu Gela Kandelakiu.
___________________________________________________________

Pokalbis su kino režisieriumi Šarūnu Bartu.
___________________________________________________________

Pokalbis su kino režisieriumi Aleksandru Sokurovu
___________________________________________________________

Pokalbis su kino režisieriumi Andrejumi Tarkovskiu (1979)
___________________________________________________________

Kinas yra būdas pasiekti kokią nors tiesą
Pokalbis su kino režisieriumi Andrejumi Tarkovskiu (1981).
___________________________________________________________

Tikėjimas – vienintelis dalykas, kuris gali išgelbėti žmogų
Pokalbis su kino režisieriumi Andrejumi Tarkovskiu (1986).
___________________________________________________________

Švariai, aiškiai ir akivaizdžiai
Pokalbis su vengrų kino ir teatro režisieriumi Istvánu Szabó.
—
