—
KNYGŲ RECENZIJOS
—
Virginijus Gustas
Tekstas, paskatintas Béla Balázso knygos Regimas žmogus, arba Kino kultūra.
___________________________________________________________
Virginijus Gustas
Apie Thomo Elsaesserio, Malte’s Hagenerio knygą Kino teorija: įvadas per juslių prizmę.
___________________________________________________________
Virginijus Gustas
Kalbant apie Michailo Jampolskio knygą Kalba – kūnas – įvykis: kinas ir prasmės paieškos.
—
FILMŲ RECENZIJOS
—
Michailas Jampolskis
Recenzija, kurioje aptariami kino režisieriaus Sergejaus Loznicos dokumentiniai filmai „Laiškas“ ir „Šventojo Antonijaus stebuklas“.
___________________________________________________________
Daniel Coffeen
Tai kinas: įklostyta kino ženklo pilnatvė Davido Lyncho filme Malholendo kelias
___________________________________________________________
Kristina Karvelytė
Kūno ir minties kinas: Gaspar Noé (I)
___________________________________________________________
Kristina Karvelytė
Kūno ir minties kinas: Gaspar Noé (II)
___________________________________________________________
Kristina Karvelytė
Mąstyti prievartą: Tarkovskio Andrejus Rubliovas (I)
___________________________________________________________
Kristina Karvelytė
Mąstyti prievartą: Tarkovskio Andrejus Rubliovas (II)
___________________________________________________________
Kristina Karvelytė
Mąstyti prievartą: Tarkovskio Andrejus Rubliovas (III)
___________________________________________________________
Giedrė Braškutė, Jolanta Michalovskaja ir Dalia Tučkutė
Trys prisilietimai prie Michelangelo Antonioni
Kūrybinis eksperimentas minčiai, refleksijai ar skaitymui: trys autorės parašė autonomiškus tekstus vedamos vieno kūrybinio labirinto vingio – kino režisieriaus Michelangelo Antonioni vaizdinių pagundos. Šis eksperimentas siekia sukurti akstiną įsiterpti ketvirtajam takui – skaitančiojo neabejingumui.
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Veiksmo filmas be jokio veiksmo
Apie Jimo Jarmuscho filmą Kontrolės ribos.
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Žaidimas vaidmenimis. Sadizmo ir mazochizmo ženklai Larso von Triero filme Antikristas
___________________________________________________________
Jolanta Michalovskaja
Sadizmo ir mazochizmo apraiškos Larso von Triero Antikriste
___________________________________________________________
Michael Da Silva
Krzysztofo Kieślowskio Dekalogas I
___________________________________________________________
Michael Da Silva
Krzysztofo Kieślowskio Dekalogas V
___________________________________________________________
Lina Meilutė-Datkūnienė
Veidrodžio funkcija. Laiko spaudimas plano viduje remiantis Tarkovskio filmu Veidrodis
___________________________________________________________
Mantas Bacevičius
Mantas Bacevičius
Alaino Robbe-Grillet žaidimai labirinte
Apie prancūzų rašytoją, scenarijų autorių ir režisierių Alainą Robbe-Grillet bei jo kūrybą.
___________________________________________________________
Mantas Bacevičius
Karas, kaltė ir kiti demonai filmuose Plonytė raudona linija ir Prieš lietų
Apie karą remiantis dviem filmais – Terrence’o Malicko Plonytė raudona linija ir Milcho Manchevskio Prieš lietų.
___________________________________________________________
Mantas Bacevičius
Asmens tapatumo problema Kieslowskio filme Dvigubas Veronikos gyvenimas
___________________________________________________________
Simona Akelytė
Kodėl Deleuze’as žavėjosi Godardo filmais?
___________________________________________________________
Simona Akelytė
Mąstymo negalimybė Larso von Triero Melancholijoje
___________________________________________________________
Justina Kaminskaitė
Karo filosofija. Francio Fordo Coppolos Šių dienų apokalipsė
___________________________________________________________
Justina Kaminskaitė
Vienintelis dalykas, kurio bijau, yra karas
___________________________________________________________
Mark T. Conard
„Pasiutę šunys“: atpirkimas postmoderniame pasaulyje
—
KNYGOS
—
(„Davido Lyncho filosofija“)
___________________________________________________________
The Philosophy of Martin Scorsese
(„Martino Scorsese’s filosofija“)
—
KITI TEKSTAI
—
Michailas Jampolskis
___________________________________________________________
Michailas Jampolskis
Retro ir atminties konstravimas
___________________________________________________________
Antonin Artaud
Šią trumpą esė pavadinimu „Raganavimas ir kinas“ Artaud parašė 1927 m. Paryžiaus Terminus kavinėje, Germaine Dulac juostos „Kriauklė ir šventikas“ filmavimo metu.
___________________________________________________________
Virginijus Gustas
G. Deleuze’o ir J.-L. Godard’o susitikimas.
___________________________________________________________
Benjamin Poore
Ar Woody Alleno filmui „Neracionalus žmogus“ (Irrational Man, 2015) pavyko perkelti didžias idėjas į didįjį ekraną?
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Fenomenologinė kinematografinio meno interpretacija
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Filosofinė vaizdinio refleksija kinematografijoje (1)
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Filosofinė vaizdinio refleksija kinematografijoje (2)
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Filosofinė vaizdinio refleksija kinematografijoje (3)
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Filosofinė laiko refleksija kinematografijoje
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Kinematografijos ir filosofijos santykis
___________________________________________________________
Dalia Tučkutė
Specialieji filmų efektai – pats gyvenimas
Ribinės egzistencinės situacijos refleksija Krzysztofo Kieslowskio filmuose.
___________________________________________________________
Jolanta Michalovskaja
Filosofinės koncepcijos Andrejaus Tarkovskio kūryboje
___________________________________________________________
Rita Balčytienė
Fenomenologinės kino filosofijos ištakos
Kino interpretacija Vivian Sobchack filosofijoje
___________________________________________________________
Audrius Račkauskas
Komentaras A. Germano filmui Sunku būti dievu
___________________________________________________________
Mykolas Jarackas
Mito (re)aktualizacija pasaulio pabaigos kine
___________________________________________________________
Mantas Bacevičius
Borgeso idėjų pėdsakai fantastinėje literatūroje bei kine
___________________________________________________________
Mantas Bacevičius
Deleuze, Welles, postapokaliptinis kinas: dviejų jėgų susidūrimas kinematografe
___________________________________________________________
Mantas Bacevičius
Trumpi pamąstymai apie kalbą, laukinę gamtą ir kinematografiją.
___________________________________________________________
Aleksandras Sokurovas
—
PRANEŠIMAI
—
Maksim Ivanov
Spokso kaip pelėda: lėtasis kinas ir jo tyrimo būdai
___________________________________________________________
Lukas Brašiškis
Ar galimas spekuliatyvusis kino realizmas?
___________________________________________________________
Nerijus Milerius
Postapokaliptinis kinas ir politinis aktyvizmas
___________________________________________________________
Remigijus Venckus
___________________________________________________________
Kristupas Sabolius
Kaip pabėgti iš svetimo sapno?
Kristupas Sabolius pabandė pabėgti iš svetimo sapno. Šiame darbe jam padėjo praktikai (Ch. Nolan, L. von Trier, M. Lutyens) ir teoretikai (B. Stiegler, G. Deleuze, G. Bachelard).
—
POKALBIAI
—
Kūryba – tai meninės formos siekis
Pokalbis su gruzinų režisieriumi, rankų šešėlių teatro „Budrugana-Gagra“ įkūrėju bei kino ir teatro pedagogu Gela Kandelakiu.
___________________________________________________________
Pokalbis su kino režisieriumi Šarūnu Bartu.
___________________________________________________________
Pokalbis su kino režisieriumi Aleksandru Sokurovu
___________________________________________________________
Pokalbis su kino režisieriumi Andrejumi Tarkovskiu (1979)
___________________________________________________________
Kinas yra būdas pasiekti kokią nors tiesą
Pokalbis su kino režisieriumi Andrejumi Tarkovskiu (1981).
___________________________________________________________
Tikėjimas – vienintelis dalykas, kuris gali išgelbėti žmogų
Pokalbis su kino režisieriumi Andrejumi Tarkovskiu (1986).
___________________________________________________________
Švariai, aiškiai ir akivaizdžiai
Pokalbis su vengrų kino ir teatro režisieriumi Istvánu Szabó.
—